15 listopada 1902 roku została uruchomiona Kolej Warszawsko-Kaliska
15 listopada 1902 roku została uruchomiona Kolej Warszawsko-Kaliska
Kolej Warszawsko-Kaliska Bаршавско-калишская-железная-дорога została wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiono ją 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm). Później, w 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm). Od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.
Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz Nowe Skalmierzyce uruchomiono 28 października 1906 roku
Wieża ciśnień została zniszczona przez Prusaków w 1914. Nową wieże zbudowali Niemcy w czasie okupacji w 1941 roku