Kolej Warszawsko-Kaliska
O Kaliszu

15 listopada 1902 roku została uruchomiona Kolej Warszawsko-Kaliska

15 listopada 1902 roku została uruchomiona Kolej Warszawsko-Kaliska

Kolej Warszawsko-Kaliska Bаршавско-калишская-железная-дорога została wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiono ją 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm). Później, w 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm). Od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.

Kolej Warszawsko-Kaliska
dworzec w Nowych Skalmierzycach

Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz Nowe Skalmierzyce uruchomiono 28 października 1906 roku

Kolej Warszawsko-Kaliska
Budowa Kolei Warszawsko Kaliskiej

Kolej Warszawsko-Kaliska

Kolej Warszawsko-Kaliska
dworzec w Kaliszu i wieża ciśnień

Wieża ciśnień została zniszczona przez Prusaków w 1914. Nową wieże zbudowali Niemcy w czasie okupacji w 1941 roku

Kolej Warszawsko-Kaliska

Kolej Warszawsko-Kaliska

Kolej Warszawsko-Kaliska

Kolej Warszawsko-Kaliska
W drodze do Warszawy dworzec w Radliczycach
Kolej Warszawsko-Kaliska
kolejowa wieża ciśnień w Radliczycach
Kolej Warszawsko-Kaliska
<a href=httpskaliszczasemmalowanyplindexphp2019okolice dworca pkp w kaliszu target= blank rel=noopener>Dworzec w Kaliszu<a> wyremontowano w 2014 roku

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.