Site icon Kalisz Czasem Malowany

Kolej Warszawsko-Kaliska uruchomiona 15 listopada 1902 r

Kolej Warszawsko-Kaliska  Bаршавско-калишская-железная-дорога została wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiono ją 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm). Później, w 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm). Od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.

 

Dworzec w Nowych Skalmierzycach. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich. Łącznikiem był transgranicznym odcinek normalnotorowy Kalisz – Nowe Skalmierzyce uruchomiono 28 października 1906 roku

Od 1902 железнодорожный вокзал. Budowa Kolei Warszawsko-Kaliskiej

Wieża ciśnień została zniszczona przez Prusaków w 1914. Nową wieże zbudowali Niemcy w czasie okupacji

.

W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe.

Lata okupacji 1939-1945 Bahnhof.

Rok 2014 – Dworzec po remoncie.

 

Exit mobile version