15 listopada 1902 r. uruchomiono Kolej Warszawsko-Kaliską – Przewodnik po starym Kaliszu
Bаршавско-калишская-железная-дорога
Kolej Warszawsko-Kaliska wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiona 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm). W 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich transgranicznym odcinkiem normalnotorowym Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm), a od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.
Od 1902 железнодорожный вокзал. Budowa Kolei Warszawsko-Kaliskiej
Wieża ciśnień została zniszczona przez Prusaków w 1914. Nową wieże zbudowali Niemcy w czasie okupacji.
W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe.
Lata okupacji 1939-1945 Bahnhof
Rok 2014 – Dworzec po remoncie
One Comment
KALISZANIN
Kiedyś…Na Dworcu PKP coś się działo…Tętniało życie.Było można coś zejść ,wypić piwo…Dziś smutek i pustki.Dworzec zamknięty po 22: 00…Kalisz tak jak Dworzec PKP UMIERA.