ulice, kamienice, podwórka,  Uncategorized,  zabytki

15 listopada 1902 r. uruchomiono Kolej Warszawsko-Kaliską – Przewodnik po starym Kaliszu

 

Bаршавско-калишская-железная-дорога
Kolej Warszawsko-Kaliska wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiona 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm).
W 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich transgranicznym odcinkiem normalnotorowym Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm), a od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.

Od 1902 железнодорожный вокзал. Budowa Kolei Warszawsko-Kaliskiej

Wieża ciśnień została zniszczona przez Prusaków w 1914. Nową wieże zbudowali Niemcy w czasie okupacji.

W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe.

Lata okupacji 1939-1945 Bahnhof

Rok 2014 – Dworzec po remoncie

 

One Comment

  • KALISZANIN

    Kiedyś…Na Dworcu PKP coś się działo…Tętniało życie.Było można coś zejść ,wypić piwo…Dziś smutek i pustki.Dworzec zamknięty po 22: 00…Kalisz tak jak Dworzec PKP UMIERA.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.