Kolej Warszawsko-Kaliska

 

Bаршавско-калишская-железная-дорога
Kolej Warszawsko-Kaliska wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Uruchomiona 15 listopada 1902 jako szerokotorowa (1524 mm).
W 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich transgranicznym odcinkiem normalnotorowym Kalisz – Nowe Skalmierzyce. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm), a od 1916 r. w znacznej części dwutorowa. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej. Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975.

Od 1902 железнодорожный вокзал. Budowa Kolei Warszawsko-Kaliskiej

Wieża ciśnień zniszczona przez Prusaków w 1914 nigdy nie została odbudowana

W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe.

Lata okupacji 1939-1945 Bahnhof

Rok 2014 – Dworzec po remoncie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.